Facebook er, den suverænt mest populære, fortrukne og mest benyttede sociale medie platform. En platform der giver mulighed for at dyrke kontakt med venner, bekendte og familie. Facebook giver dig underholdning, nyheder ligesom Facebook danner rammen om et væld af grupper, gruppebeskeder og begivenheder. B2B eller B2C annoncering? Personerne i din målgruppe har højst sandsynligt en profil på Facebook. Denne profil gør det muligt for dig at målrette din annoncering. Hos WeMarketing hjælper vi dig til at målrette det rigtige budskab til den rigtige målgruppe. Gøres dette rigtigt, skaber vi øget omsætning og flere kunder.
Facebook har 2,8 milliarder brugere på verdensplan – I Danmark har ca. 77% af alle danskere over 12 år en Facebook profil.
Helt vilde tal der giver mulighed for utrolig effektiv markedsføring til præcis din målgruppe.
Facebook er i grove træk bygget op omkring annoncering. Ca. 98% af Facebooks samlede omsætning kommer fra annoncering – en i øvrigt ret høj omsætning på over 70 milliarder dollars.
Annoncerne på Facebook bliver præsenteret for brugerne i forskellige sammenhænge: i feeds, videoer, stories mm.
Cockpittet hvorfra annonceringen bliver styret hedde Facebook Business Manager. Det er herfra, at du administrere din Facebook annoncering, udvælger hvilke platforme du ønsker at annoncere på og fastsætter dit annoncebudget. Facebook-annoncering hører under kategorien Paid Social. Paid Social dækker over betalt markedsføring på sociale netværk.
Med Facebook Ads er det muligt at bestemme præcis budget, efter af hvor mange interaktioner (klik, visninger, konvertering) man ønsker at opnå, eller mængden er personer man ønsker at være synlige overfor. Opsat korrekt vil højere budget betyde flere visninger, mere trafik til hjemmeside og mere salg / flere henvendelser.Med annoncering på Facebook får du ligeledes adgang til en lang række andre forskellige platforme som fx: Instagram og Whatsapp. Annoncering på fx Instagram kan laves direkte gennem Facebook Business Manager og kan være uhyggeligt effekt, hvis de er præsenteret for den rigtige målgruppe.
Facebook annoncering finder altså ikke alene sted på selve Facebook. Facebook giver adgang til de øvrige sociale platforme, men også til Facebook Audience Network.
Facebook giver en bred vifte af annonceringsmuligheder. Det betyder at der er særdeles gode muligheder for effektivt at ramme den ønskede målgruppe.
Det måske vigtigste argument for at annoncere på Facebook, og herunder også Instagram annoncer, er at flere af dine konkurrenter med garanti allerede gør det – og de gør det af en grund!
Udnytter du i dag ikke det kommercielle potentiale på Facebook, kan du med fordel starte allerede i dag.
Er du ved at overveje, om WeMarketing kunne være den perfekte samarbejdspartner for dig? Lad os tage et møde og se om vi er et “match”!
Vi tilbyder et gratis opstartsmøde, hvor du kan bedømme vores kompetencer og mærke efter, om vi er det perfekte match for din virksomhed – både fagligt og personligt. Kemien mellem os er mindst lige så vigtig som vores kompetencer. Så hvorfor ikke tage det første skridt og tage på “første date” med os?