Søgemaskineoptimering, som generelt omtales som SEO (Search Engine Optimization), er i sin grundform et redskab til at skabe de bedste rammer for placeringen af ens hjemmeside eller webshop på diverse søgemaskiner såsom Google.
SEO er et udbredt middel til opnå bedre synlighed online, og det er en metode som i dag er særdeles givende både i indland og i udland. Mange har måske hørt begrebet søgemaskineoptimering, men det er langt fra alle der virkelig forstår de dynamikker, der finder sted bag selve ordet. Som virksomhed er det vigtigt at man prioriterer sin online markedsføring. Internettet som platform for søgning er den primære for unge såvel som ældre forbrugere. Internettet er stedet hvor vi søger efter produkter, ydelser og services, og er man ikke tydeligt tilgængelig der, så bliver man som oftest valgt fra.
Men hvordan man optimerer sin SEO og hvordan man opnår de bedste resultater online kan være en snørklet affære at forstå, og det er her at vi hos WeMarketing bidrager vi med ekspertise indenfor området, en ekspertise der er værdifuld og ikke mindst effektiv. Vi har et indgående kendskab til online markedsføring, og hvor stor en rolle en god markedsføringsstrategi kan have for en virksomheds succes. Online markedsføring består af en lang række elementer og faser, og et af disse er i høj grad SEO. SEO er ganske enkelt en disciplin hvor målet er at opnå en bedre placering i de organiske søgeresultater på søgemaskinerne. Her er områderne vi arbejder ud fra ift. SEO:
Skræddersyet digital markedsføring kan hjælpe med at øge synligheden og tiltrække kunder på en mere effektiv måde ved at målrette specifikke målgrupper, anvende relevante budskaber og tilpasse kampagner til de individuelle behov og præferencer hos potentielle kunder. Hvilket fører til højere konverteringsrater og øget salg
At anvende erfarne konsulenter til din digitale markedsføring kan give indsigt, ekspertise og erfaring i at udvikle og gennemføre en effektiv strategi, identificere og målrette de rigtige målgrupper, maksimere afkastet af dit marketingbudget, og øge synligheden og salget af dit brand eller produkt.
On-site SEO refererer til det indhold som din egen side består af og kvaliteten af dette. Alt content på din egen side skal opfylde en række kriterier før at Google gnidningsfrit kan finde, forstå og indeksere dit indhold. Google opererer ud fra en række sammenhængende algoritmer, og hvorvidt ens SEO er godt eller ej afhænger ligeledes af forskellige faktorer som alle i sidste ende gør en afgørende forskel
En søgeordsanalyse er essentielt i ens søgemaskineoptimeringsarbejde, da den er med til at kortlægge søgevolumen, nuværende placeringer og konkurrence på de udvalgte søgeord som er vigtige for ens forretning. Uden en søgeordsanalyse, ved vi ikke om man løber i den rigtige retning og den er med til at finde det fulde potentiale.
Det at have en masse indhold, virker kun hvis indholdet rent faktisk er relevant for brugerne. Hvis det er relevant for brugerne, så vil de også gerne interagere med indholdet, dele det og det kan give svar på deres spørgsmål. Hvis du løser brugerens problem, så har du relevant indhold, som søgemaskiner som Google vægter rigtig højt.
SEO er, til dags dato, en af de mest effektive salgskanaler for virksomheder. En kunderejse starter i 70% af alle tilfælde med en søgning på Google. Med en effektiv og velovervejet strategi, kan virksomheder skabe mærkbar vækst via SEO.
Google, og andre søgemaskiners, mission er at løse et problem for brugeren. Give brugeren det rette resultat til alle søgninger. For at kunne give det rette resultat med det samme, ønsker de også at topplaceringer i søgninger er relevante, men bestemt også hurtige. Hvis din side er for langsom om at loade, falder brugerne fra og derfor er dit resultat ikke relevant i søgemaskinens øjne.
Blandt de mange variabler der kan have indvirkning på placeringen i Google, må disse siges at være nogle af dem der vejer tungest:
Mange af disse variabler synes komplekse at forstå, og hos WeMarketing gør vi en dyd ud af at sammensætte brugbare strategier, som I som virksomhed også kan følge på sidelinjen. Vi hjælper jer med at optimere jeres færd online, så I på sigt kan få et stort udbytte af jeres indsats indenfor SEO-arbejdet.
Der findes diverse værktøjer og metoder til at spore hvorvidt ens content på hjemmesiden er konkurrencedygtigt eller ej, og hvor der eventuelt kan findes fejl og mangler.
Det er vigtigt at du først og fremmest har noget indhold som er relevant for dine brugere. Noget indhold som dine brugere har lyst til at læse, fordybe sig i og dele med andre. På den måde kan du vise Google, og andre søgemaskiner, at dit indhold skaber værdi for andre.
Der er naturligvis også en del teknik som skal være på plads, for at få et bedre udgangspunkt i forhold til dine placeringer på Google. Her er der både være tale om hastighed, sitemap, mobilvenlighed, redirects og meget mere, som sørge for den bedste oplevelse for dine brugere.
Det vigtigste parameter når man arbejder med SEO er uden tvivl ens autoritet. Det er ens troværdighed for Google og det er med til at fortælle Google om man generelt set er relevant for brugere. Det er blandt andet for at øge ens troværdighed at man arbejder med blogs, udgiver artikler og laver linkbuilding.
Når du har udarbejdet en masse indhold til din hjemmeside, er det også vigtigt at alt indholdet er sat korrekt op, således Google læser det korrekt. Det er derfor vigtigt at have styr på ens sidetitler, H1’er, H2’er, H3’er, alt tekster til billeder, punktforme og så videre. Hvis det er sat op optimalt, kan Google bedre læse og forstå din side.
Målrettet arbejde med SEO kræver, at vi, arbejder med de faktorer, der påvirker din hjemmesiden organiske placeringer. Dette gøres ved hjælp af en række faktorer, hvor de primære må siges at være arbejdet med:
"Content is what the search engines use to fulfill user intent"
Dave Davies - Beanstalk Internet Marketing
I arbejdet med SEO for kunderne, arbejdes der ud fra virksomhedens SEO strategi. En typisk strategi vil være opdelt i forskellige faser.
Hver fase faselagte og tydelige målsætninger.
Fase 1 er typisk: søgeords og konkurrent-analyse, Fase 2: teknisk SEO på hjemmeside, Fase 3: løbende udarbejdelse af content ud fra søgeords og konkurrent-analyse
Efter hver fase evalueres der på resultaterne, og tilretter ift. til den overordnede strategi, inden at jeg begynder fase.
SEO er, til dags dato, en af de mest effektive salgskanaler for virksomheder. En kunderejse starter i 70% af alle tilfælde med en søgning på Google. Med en effektiv og velovervejet strategi, kan virksomheder skabe mærkbar vækst via SEO.
Hvilke søgeord skal man rangere på? Hvad søger kunderne efter, og hvilke søgeord bruger de? Jeg laver en udførlig rapport, som giver et overblik over, hvor virksomheden investerer bedst, når hjemmesiden skal optimeres til organiske søgninger.
WEMarketing udvikler SEO-strategier baseret på konkurrenterne rangeringer inden for de søgninger, der ønskes optimeret henimod. Strategien tager hensyn til budgettets størrelse og de fremtidige visioner, der er for virksomheden. Jeg rådgiver og vejleder igennem hele processen.
Udføres og struktureres af os
Der findes en masse historisk data, som jeg benytter til at skabe strategien for vækst via SEO. På baggrund af den historiske data laver jeg On-page SEO, off-page-SEO blandt andre strategier. Imens jeg implementerer, sørger jeg for at den rette data indsamles, så jeg senere hen kan optimere hurtigt og effektivt.
Er virksomhedens profit ved kompetent SEO Markedsføring
Vores SEO-eksperter skaber nogle af markedets bedste resultater, og giver virksomheder et konkurrencedygtigt standpunkt indenfor SEO. Når resultaterne er skabt, og jeg har indsamlet den data som fortæller hvad der virker for den enkelte virksomhed, skaber jeg konkurrencefordel i forhold til konkurrenterne. Data er nøglen til succes med SEO, og jeg ved hvordan man får mest ud af den.
SEO er, til dags dato, en af de mest effektive salgskanaler for virksomheder. En kunderejse starter i 70% af alle tilfælde med en søgning på Google. Med en effektiv og velovervejet strategi, kan virksomheder skabe mærkbar vækst via SEO.
Vi tilbyder et gratis opstartsmøde, hvor du kan bedømme vores kompetencer og mærke efter, om vi er den perfekte match for din virksomhed – både fagligt og personligt. Kemien mellem os er mindst lige så vigtig som vores kompetencer. Så hvorfor ikke tage det første skridt og tage på “første date” med os?
Vi tilbyder et gratis opstartsmøde, hvor du kan bedømme vores kompetencer og mærke efter, om vi er det perfekte match for din virksomhed – både fagligt og personligt. Kemien mellem os er mindst lige så vigtig som vores kompetencer. Så hvorfor ikke tage det første skridt og tage på “første date” med os?